15 oktober 2009

Nya liljor!!!

Återigen liljor, men nu i rosa, vita, röda och orangea. Kan bara säga Att jag älskar dem!

Den här rosa Liljan kallar jag för "Fotbolls-liljan'för den fick min man av SINA fotbollsdamer som han tränade. Sista dagen före Sommaruppehåll gick han och stylade och slet sönder hälsenan! Tjejerna ville uppmuntra Honom med en blomma och kom vandrande över ängen i rad, en solig och varm sommareftermiddag.


Vit Lilium hybrid

Lilium regale - kungsliljan. En av mina absoluta favoriter. Det är så roligt för de börjar bli fler i Rabatten.

Lilium - tigerliljan


Jag tror Att den här maffiga röda liljan är en Lilium gigantea. Den börjar Också bre ut sig.


Ytterligare en bild På samma Lilja, den är jag väldigt förtjust i!

Lilium Òlina´ - Den läckra svartröda Orientliljan





3 kommentarer:

  1. Vilka ljuvliga bilder på liljor, det piggar upp i rusket. Nu är det bara 2.6 grader + här och det faller från himlen regn upplandat med SNÖ,riktigt skitväder med andra ord. Föresten bären på ullungrönnen är inte så stora som de ser ut på bilden det är en synvilla då kameravinkeln luras, men större än vanliga är dom ju;-)

    SvaraRadera
  2. Oj det var riktiga skönheter//Britt

    SvaraRadera
  3. Det är ju tydligt att det är en liljeälskande bloggare som styr tangentbordet här i alla fall :D

    Vilken liljekavalkad!

    Marit

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...