12 december 2009

Julefriden närmar sig...

...med tysta steg i vintermörkret... Oj, vad poetiskt det blev! Planerandet är färdigt för denna jul och den blir luuugn. Har börjat småstäda, pynta så stilla, går från rum till rum.

Ett viktigt beslut återstår att fatta - julgran eller inte julgran?? Kan det bli en riktigt riktig jul utan denna gran? Är man lat så blir det ju enklare att städa undan julen efter nyår och komma igång med frösådder - smaskens, smaskens!! - utan alltför stora åthävor - alltså utan gran...jaha, vet inte riktigt, får nog grunna på det lite till..

Här ser ni några av mina trädgårdsanställda

I denna tomteskål brukar det finnas nötter, torkade apelsin-, citron- och limeskivor, stjärnanis, nejlikor och kanelstänger. Allt för den goda doftens skull!

6 kommentarer:

  1. Det var ett år vi var utan gran men det vart rama skri så nu är granen tillbaka igen//Britt

    SvaraRadera
  2. Riktigt känner doften ifrån den skålen med alla härliga apelsiner mm.
    Stämningsfull bild.
    Trevlig Lucia och tredje advent.
    I år blir det nog bra tall kvistar för min del inomhus.
    Kram:)

    SvaraRadera
  3. Har inte haft gran inne på en massa år o numera ingen på utsidan heller....
    Gosiga tomtar du har, han med krattan skulle jag behöft här i höstas ;-)
    Ha´t himla gôrgôtt
    Nina

    SvaraRadera
  4. Här är en som aldrig skulle klara sig utan gran, finns redan 4 st smågranar här inne och den stora ska köpas på lördag, just nu snöar det som bara den..och det har det gjort hela dagen, ha det gott, kram

    SvaraRadera
  5. Ja, jag tillhör skaran som gärna vill ha gran men jag fuskar:) har en plastgran för jag HATAR granbarr + att sista året jag hade gran (10-12 år sedan) då fick alla mina krukväxter i vardagsrummet ohyra. Vilken vacker stämningsfull bild den första bilden är.
    De gamla tomtarna älskar jag de är något visst med just den modellen. Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  6. Ett gäng tomtar i trädgården är aldrig fel fast min drake har nog skrämt iväg dem... (min man gillar inte trädgårdstomtar, men min drake som jag gjorde på en kermaik kurs fick vara där).

    Gran helt klart - det är bara frågan hur stor du vill ha den, det kan ju vara en liten bords gran.
    Själv skall vi ut i skogen på söndag och hugga en.

    Kul att du är med på utlottningen.

    God JUL om vi inte hörs innan,
    Maria Berg

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...